torsdag den 22. januar 2009

... forvirret...

Efter mit seneste besøg hos fysioterapeuten i tirsdags har jeg været lidt forvirret.

Fys. var nemlig ikke helt enig i de øvelser, som min træningsvejleder havde anbefalet mig. Øvelserne var alt for hårde. Fik anvist nogle mere skånsomme øvelser. Hvad pokker må/kan jeg egentlig? Jeg er jo ved at få abstinenser af ikke at få den daglige dosis sved og motion.

Jeg fortalte, at jeg kunne mærke smerte i højre balle - det som jeg tidl. har beskrevet som iskias. Det viste det, at det var det slet ikke. Smerten kommer egentligt fra nederste ryghvirvel og har ikke noget med iskias at gøre.

Rådet er nu:

Jeg skal tænke på (nå ja... og udføre) stabilitetsøvelser - for at styrke de dybe muskler i mave+ryg. Jeg spurgte om jeg måtte lave PILATES. (tak B. ) Fys. så helt lykkelig ud. "JA endelig" var hendes svar.
Godt så. Fik en ny tid til om 14 dage.

Jeg kiggede i min dvd-skuffe... jeg mente nok, at jeg havde nogle trænings-dvd'er liggende. Minsandten om der ikke var en med Pilates også. Det er en dvd, som jeg har fået gennem et IForm abonnement for en evighed siden.... og jo.. jeg skulle jo nok (set i bagklogskabens klare lys) have benyttet mig af den noget før.

De seneste par dage har jeg været flittig på stuegulvet med dvd'en og maveøvelser.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja, det er jo noget forvirrende, men jeg er glad for at høre at du er kommet i gang med pilates øvelser. Hva' synes du om det?

Jeg har jo masser af dvd'er, hvis du får brug for mere inspiration :D

Vi ses i weekenden.

Knus
B

Miss Book-Island sagde ...

Hey B.
RIGTIG GOD BEDRING.
Og tusind tak for links... dem vil jeg kigge nærmere på.
Lige pt er det blot basis pilates jeg beskæftiger mig med for styrkelse af core/stabilitet.
Knus D.