mandag den 26. januar 2009

Pilates

Idag brugte jeg formiddagen i Fitness DK til en Pilates basis time. Øvelserne var inspireret af Birgitte Nymann ( hende den ene der er på min Iform Pilates dvd, som jeg sætter på én gang om dagen - se tidl. indlæg ) - så det var ikke helt uvant for mig.

Den motion jeg er vant til at dyrke kører i højt tempo - til højt musik - og med sved der pipler frem så T-shirten kan vrides bagefter. ( JEG SAVNER DET !!!)

Ingen af delene fik jeg ikke her - så det er lige en omstillingsperiode for mig. Heller ikke så befordrende for selvtilliden, at holdet er fyldt med grå ældre damer, som kan lave sværere og mere krævende øvelser end mig! - Men idet jeg ikke kan komme ud i yderpositioner endnu - kan jeg bare ikke. Jeg er nødt til at stoppe, når det gør ondt.

Ingen tvivl om at Pilates er sundt og godt. Absolut ikke utænkeligt, at jeg fortsætter med at sætte en dvd på som supplement til anden træning, når jeg nu engang (om forhåbentlig ikke så længe) er kommet ovenpå igen. Kender ihvertfald én som gerne vil minde mig om det.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

ja, det er jo ikke ligefrem højt tempo, der fremelskes, men det er godt for dine lemmer (og ikke mindst ryg og mave).

Bare hæng i - men jeg har iøvrigt aldrig været fan af Birgitte Nymann......

Miss Book-Island sagde ...

Hey B.
jeps ved det er godt - smil.
Jeg vil hænge i og med tiden sidder det vel på rygraden.

Må have kigget nærmere på de alternative links du har sendt mig.

kh D