lørdag den 28. marts 2009

Træningsvejleder + 25 min CT



1 x 10 minutter opvarmning på Crosstrainer

samtale + programlægning med træningsvejleder

gennemførelse af PROGRAM bestående af ialt 5 øvelser:

  • Forlår
  • Baglår
  • Ryg ( stræk til bryst) NB kip i bækken, ikke svaj i ryg - se foto
  • Ryg ( spænd op i maven - vægt på ryg/nakke mens der bøjes forover - spænd imod på vej tilbage )
  • Rygstræk på bænk med håndvægt ( 2-3 kg) : udføres evt. både først og sidst i programmet

alle sammen 2 x 12 reps

1 x 15 minutter kredsløb på Crosstrainer

Dvs et nemt lille program, der kan gennemføres på ca 20-25 minutter. Maveøvelser fortsat på gulv efter endt træning ikke i maskiner.

Jeg fik lavet dette lille program i samråd med min træningsvejleder - i øvrigt den samme instruktør, som jeg har til Pilates, og hun er opmærksom på min ryg.

Jeg synes, jeg var klar til at bygge lidt på mine Pilates lektioner - og Cross trainer. Programmet udvides evt med lidt øget vægt efter et par uger - og nu kører jeg dette et stykke tid - så må vi se om der skal kobles yderligere et par øvelser på.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det ser ud som et godt program, spændende at følge :-)

Knus
B

Miss Book-Island sagde ...

Hey B.
Ja - jeg er glad for at jeg lige fik taget mig sammen til dette næste skridt

Knus D.